Felsorolok néhány gyorstippet, melyeket mindenképp figyelembe kell venni honlapkészítés és üzemeltetés során. Álljon itt tehát egy tömény felsorolás:
1. Sok az információ a megrendelés oldalon
Amikor kapcsolatot vesznek fel Önnel, vagy a megrendelő űrlapot töltik ki, az honlapjának legfontosabb pontja. Akkor konvertálódik a látogató vásárlóvá. Fontos használhatósági szempont, hogy ezeken az oldalakon ne legyen semmi más zavaró tényező! Vegye le a felhívásokat, csalogató elemeket. Csak a kapcsolatfelvételhez, vagy megrendeléshez kapcsolódó lényeg látszódjon!
2. Hírlevél feliratkozás gomb
Sokszor "hírlevél feliratkozás" szerepel a hírlevél űrlap alján. Ez hibás, mert az emberek sokkal inkább szeretnek "ingyenes tanulmány letöltés", "kérem az ajándékot", vagy "jelentkezem a tudásanyagra" feliratokra kattintani.
3. "Call to action"
Irányítsa látogatóját, azaz hívja fel cselekvésre. Ugyan sokan nem szeretik a parancsokat, a neten mégis beválik. "Iratkozzon fel!" "Kattintson!" "Látogassa meg!" "Itt rendelje meg" És társai olyan elemek, amik nélkülözhetetlenek a látogatók irányításához és vásárlóvá konvertálásukhoz.
4. Egyértelmű ajánlat
Cselekvésre ösztönzés mellett az ajánlatnak is egyértelműnek kell lennie. Ha nincs megfogható termék vagy szolgáltatás, a látogató nem fogja tudni mi kellene megvennie, mit értékeljen, vagy milyen szolgáltatást vegyen igénybe.
5. Kínáljon érdekességeket
Az online világban azonnali reakciókra van lehetőség. Úgy fogalmazzon tehát, hogy felkeltse az emberek kíváncsiságát, így is kattintásra ösztönözve őket.
6. Osszák meg tartalmát
A Social marketing az internet jövője, bár mondható a jelenének is. Engedje tehát, hogy megosszák tartalmát, így népszerűsítve Önt.
7. Árak megjelenítése
Mindig dilemma a feltüntetése, de keresett elem az ár a honlapon. Vagy írja ki őket, vagy adjon rá lehetőséget, hogy könnyen hozzájussanak látogatói, akár árajánlat kérése útján.
8. Egyedi tartalom a király!
Amikor a honlapon összeollózott tartalom van, az csak visszahúz. Egyrészt nem illik más honlapjáról szövegeket átvenni, másrészt a Google kereső sem nézi jó szemmel a duplikált tartalmat, és a később létrehozottat hátraveti, illetve egyáltalán nem jeleníti meg találati listáin. A minőségi egyedi tartalom viszont a keresőmotoroknak és a látogatóknak is kedvez.
9. Intró oldal
Az olyan nyitóoldalak, amiken nyelvválasztás, illetve "köszöntjük az oldalunkon" szerepel azonnal reformra szorul. Egyrészt a látogatókat egy plusz kattintásra kötelezi, azaz kétszer kell a honlapra lépésre motiválni, másrészt a keresők szemében is kitüntetett szerepben tetszeleg a nyitólap, így érdemes rá keresőoptimalizált tartalmat feltölteni.
10. Tagolt szöveg
Az interneten a látogatók információkért böngésznek, és azokat gyorsan szeretnék megkapni. A nagy mennyiségű, ömlesztett szöveg egyáltalán nem segíti a szkennelve olvasást, azaz a lényegi információk kiszűrését. Ezért kell a honlapok szövegét fő és alcímekkel, kiemelésekkel tagolni. Az információ így fogyaszthatóbb, látogatói pedig tovább maradnak honlapján.
11. Lábléc precíz megtervezése
A honlap láblécével akkor találkozik a látogató, amikor a tartalom aljára ér. Ekkor a következő lépésen gondolkozik. Ezt (is) segítenie kell az alsó traktusnak. Linkek érdekes tartalmakra, kiemelt menükre, felhívás cselekvésre, Facebook megosztásra. Ilyen menüket érdemes elhelyezni. A láblécnek a keresőoptimalizálásban is nagy szerep jut.
12. Fölösleges regisztráció kerülése
Fölösleges regisztráció, vagy túl sok adat indokolatlan elkérése visszatántorítja látogatónkat a honlaptól/árajánlat kéréstől/regisztrációtól. Az emberek 80%-a úgyis "hazudik" regisztrációkor, miért vigyük bele ilyenbe fölöslegesen?
13. Jó navigáció
A navigáció az egyik legfontosabb az oldalon. Legyen egyértelmű hová vezet, ne legyenek zsúfolt menük, és a témák legyenek jól elkülönítve. Jó navigációnál a látogató megtalálja amit keres, így remélhetőleg a megrendelésig is eljut.
14. Más is érti a honlapunkat?
Szakzsargonok, és saját szemléletünk tükröződik honlapunkról? Mi magunk nem ítélhetjük meg ezt, ezért érdemes pár ismerőst megkérni, és leülni velük, hogy tudják-e használni az oldalt, értik-e mondandóját.
15. Ne használjunk pdf-et
A látogatók nem szeretik, ha pdf-fileokat kell nézniük böngészés közben. Megszokták már, hogy honlapját böngészik, nem szeretnének áttérni másik közegbe, márpedig a pdf más közeg. A pdf olvasásnál még a kontrollt is elveszítjük, hiszen nem lehetünk biztosak benne, hogy a filet letölti, vagy böngészőjében nézi tovább. Természetesen kivételt jelentenek a regisztrációkor letölthető ajándék tanulmányok. Sőt, azokat pdf-ről ki lehet nyomtatni ami külön reklámértékkel bír.
16. Reklámot ne
Kerüljünk minden olyan elemet, ami nem a honlapunkhoz tartozó reklámnak néz ki! Az emberekben már kialakult az úgynevezett bannervakság, ezért észre sem fogják venni felhívásunkat, illetve sok ilyen elem esetén honlapunkba vetett bizalom gyengül meg.
17. Szokatlan használat
Minden elem úgy működik, ahogy azt sejteti? A látogatók szeretik, ha minden elem rendeltetésének megfelelően működik. Amikor így történik, megbíznak a honlapban, és magabiztosan használják. Az internetes oldalaknak megvan a maguk bevált működési mechanizmusa. Az emberek ehhez szoktak, használjuk mi is az elterjedt módszereket!